Friday, December 11, 2009

Majlis Khatan - 21/11/2009

Tahun ini kakak sepupu, adik dan suami saya telah sebulat suara sepakat untuk mengkhatankan anak kami masing2. Anak saya yg bungsu pun dah berumur 10 tahun manakala anak kakak sepupu saya dah 9thn dan tiga orang anak buah saya masing-masing dah berumur 7, 11 & 10 thn. Setelah dipersetujui oleh tuan yg empunya badan, maka kami semua berkumpul dan berbincang tentang tarikh dan majlis kenduri yg akan diadakan. Tanggal 21/11/2009 dipilih sebagai hari berkhatan mereka. Kenduri akan diadakan disebelah malam dan setelah dipersetujui oleh semua, kenduri itu akan diadakan dirumah kakak sepupu saya.

Masih saya ingat lagi anak saya pada hari tersebut, dia bangun awal pagi. Neneknya suruh dia berendam dulu (mcm style dulu2). So, dia dan seorang lagi anak buah saya yg seumur dgnnya berbuat demikian.

Wajah cool anak bongsu saya ...

Setelah bersiap, mereka bersarapan. Lihatlah mereka semua riang ria saja bila mereka berkumpul sebelum bertolak ke klinik.


My son & his cousins.

From left : Afizzam, Harris (10 yrs old), Amshar (11 yrs old), Shabil (7 yrs old)

Seawal pukul 7.45 pagi, kesemua anak2 kami telah berkumpul di sebuah klinik ygn dipilih. Suami saya menemani anak saya manakala saya hanya akan menunggu/menyambut kepulangan mereka dirumah kakak saudara saya sambil membantu yg lain2 utk penyediaan kenduri malam nanti.

Circumcised done.


My cousin sister & her son. Happily she handed everyone a "reward"



So, for every kids who attended the kenduri that night will be given the above ..
Alhamdulillah, kesemua perancangan kami berjalan dgn baik dan lancar. Banyak lagi gambar2 kenduri yg lain. Jika ada kelapangan akan saya kepilkan juga bersama2 dgn artikel ini :)

No comments:

Post a Comment